Rennsport Reunion IV – un eveniment unic

Sunt câteva ”întâmplări” pe planeta asta pe care un pasionat al fenomenului auto ar trebui să le bifeze măcar odată în viață. Nu este o listă prea lungă, dar dacă ai ajuns la Goodwood Festival of Speed, la cursa de 24 de ore de la Le Mans, la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, Goodwood Revival și Peable Beach Concours d’Elegance te poți considera oarecum împlinit. Apoi sunt evenimentele dedicate exclusiv unei mărci, iar noi suntem aici pentru că suntem fanii Porsche. Pentru noi există un singur eveniment care ar trebui degustat, este vorba despre Rennsport Reunion. Un eveniment organizat odată la trei ani, așadar un grad de exclusivitate mult mai mare.

Constantin Ciobanu, jurnalist auto, va vorbi, special pentru membrii Porsche Club Romania, despre Rennsport Reunion IV, pentru că a fost acolo…

Un eveniment văzut nu prin ochii unui redactor la o revistă auto, ci prin ochii unui pasionat de automobil, care a descoperit un eveniment unde pasiunea pentru o marcă este savurată decent, frumos, matur… fără accente isterice de june imatur.

Anul trecut undeva pe la finalul verii a sunat telefonul în redacția ProMotor, încă mai eram redactor la această publicație. Un telefon primit de la Porsche România. Eram invitați în America la un eveniment Porsche. Fiind întâmplător singurul din redacție cu viză de America, m-am calificat pentru această deplasare. Detaliile invitației urmau să vină, știam doar că voi zbura muuulte ore. Gândind cantitativ, mi-am imaginat că este lansarea pentru presă a noului 911, premiera mondială avea să fie la Salonul de la Frankfurt din toamnă. Iar cum noi jurnaliștii auto suntem o rasă ceva mai alintată, da… speram să ajung la volanul lui 991 ceva mai devreme. Primele informaţii legate de eveniment au fost extrem de succinte: Porsche, America, California, Monterey, Laguna Seca. Suficient pentru a pune neuronul în stare de euforie. Visam doar celebrul viraj Corkscrew de pe Laguna Seca.

Dar au venit și detaliile invitației. Momentul în care am deschis mail-ul… hmmm… ușor dezamăgit. Un eveniment – Rennsport Reunion IV. Auzisem de întâlnirile Rennsport, dar cam atât, doar auzisem, nu știam ce sunt cu adevărat. Am deschis și documentele atașate invitației în care erau detaliile. Ar trebui să fac o pauză de vreo jumătate de oră acum pentru a-mi lua libertatea de a retrăi emoția de atunci. Am deschis documentele atașate în ordine, pentru a ajunge în culmea delirului emoțional odată cu deschiderea ultimului. Iată motivul:

Grupa 1: Gmund Cup

550, 550A, RSK, RS60-61 (4 şi 8 cilindri) 2000 GSGT (Dreikantschaber), Abarth Carrera, 356 GT, şi 356 (obligatoriu modele cu palmares.)

Grupa 2: Eifel Trophy

904 (4 şi 6 cilindri), 914/6 GT, 911TR, 911ST, 911 (911 până la 2.5 litri), Lotus/Porsche,

Cooper/Porsche (Pooper), Elva/Porsche. 914 şi 911 modele cu palmares sportiv

Grupa 3: Weissach Cup

906, 910, 907, 908, 908/2, 908/3 (8 cilindri şi 6 turbo), 909, 917 (versiuni cu motor aspirat şi turbo)

Grupa 4: Carrera Trophy

911 (peste 2.5 litri), RSR, 3.0 RSR, 2.1 Turbo, 934, 935, 936, 924 GTS, 924 GTR.

Grupa 5: Stuttgart Cup

956, 962, GT1, WSC, RS Spyder.

Grupa 6: Cayman Interseries/ 911 Invitational

Grupa 7: PCA Club Racing – Porsche Club of America race cars

Grupa 8: Rennsport Reunion Cup – Porsche Cup Cars

Eram încă în stadiul în care nu puteam înțelege, concepe, realiza că toate aceste modele vor fi acolo, le voi vedea, atinge, mirosi. Unii au nevoie de o viață pentru a ajunge să vadă aceste modele dacă le caută prin muzee sau colecții private și poate nu reușesc să le vadă pe toate. Eu aveam șansa să le văd pe toate, și nu doar atât, să le văd pe circuit încercât să recreeze clipele de glorie care le-au adus statutul de legendă.

Eram deja convins că aveam să trăiesc clipe magice, poate singurul regret fiind că eram singurul din România care avea să ajungă la Rennsport Reunion IV. După un zbor mai mult decât relaxant am aterizat la San Francisco, apoi a urmat un drum de vreo trei ore pe bancheta din spate a unei limuzine. Trei ore de stat la povești cu un american din Iran aflat la volan. Una din lecțiile pe care le înveți în America din prima clipă este că nu costă nimic să fii amabil, să mulțumești… să fii om.

Gata, am ajuns. În fața hotelului era expus un Porsche 935 din 1982. Una dintre cele mai sălbatice versiuni de 935 construite. A fost la startul ediției Le Mans din 1982 când a terminat pe locul 4. După formalitățile de cazare, un duș și alt rând de haine… jos pe terasa hotelului pentru a socializa puțin. Socializarea a mai avut puțin de așteptat, am dat ochii cu un Porsche 917-10 din 1972. Iată datele tehnice care au condus la starea de perplexitate: masă – 749 kg, 1.150 CP la 8.000 rpm, 0-160 km/h în 2,9 secunde, 240 km/h în 5,7 secunde, 320 km/h în 12 secunde, viteza maximă – 354 km/h. Un bolid atât de puternic încât la 320 km/h în linie dreaptă încă putea rupe aderența pe puntea spate.

Restul serii a fost bântuită de dorința de a ajunge cât mai repede în cameră, urma o zi grea.

Rennsport Reunion a fost organizat pentru prima dată anul trecut (2011) pe coasta de vest a Statelor Unite, ediție care a fost găzduită de circuitul Laguna Seca.

Încă nu bănuiam la ce urma să fiu martor, așa că îmi tot repetam în minte că urma să ajung pe celebrul circuit. Cele 25 de minute petrecute în microbuz le-am consumat în mare parte, fiind singur în mașină, vorbind cu șoferul despre muzică.

Și uite că am ajuns… încă puțin până la zona dedicată presei, milioane de controale, pentru a fi siguri că organizatorii că ai toate brățările și legitimațiile necesare pentru a intra…și…

Au urmat două ore în care am fost paralizat de emoție. Zona dedicată presei era poziționată în punctul cu cea mai bună vizibilitate asupra circuitului, practic puteai admira cam 80% din traseul. Am ajuns la circuit în momentul în care deja începuseră antrenamentele grupei Gmund Cup. Adică pe circuit evoluau: 550, 550A, RSK, RS60-61 (4 şi 8 cilindri) 2000 GSGT (Dreikantschaber), Abarth Carrera, 356 GT, şi 356. Instinctul de conservare m-a trimis într-un colț unde m-am rezemat de balustrada balconului. În cariera de jurnalist auto am avut ocazia să fiu martor și să particip la câteva evenimente exuberante, dar niciunul nu a avut impactul emoțional pe care l-au avut primele momente la Rennsport Reunion. Da, am avut ochii umezi, picioarele nu mai erau așa ferme… și asta pentru că nu credeam că ce văd este real. Un 550, un 356, un Abarth Carrera alergau pe pistă, erau imagini color și nu alb-negru din arhive, motoarele urlau, evacuările păcăneau, gumele… mirosul… era real. Magnific. A fost momentul în care m-am îndrăgostit matur de Porsche. Mi-am făcut curaj apoi și am coborât pe circuit, am trecut pe la boxe, în zona comercială, în parcarea circuitului, am zăbovit o oră în celebrul viraj Corkscrew… eram ca un copil ajuns în cel mai frumos parc de distracții. Spre finalul zilei mi-am dat seama că trebuie să mă organizez pentru a înțelege ceva din toată această nebunie Rennsport Reunion IV. Am conștientizat că nu voi putea degusta tot evenimentul, dar măcar cât pot să fie făcut bine. Am început cu parcarea circuitului unde erau modele la fel de valoroase precum cele care alergau pe pistă. Am descoperit în zona de suveniruri oameni care discutau cu aceeași pasiune de mai bine de jumătate de zi despre un carburator, mi-am luat libertatea de a contempla bolizi a căror valoare este dictată doar de ambiția unui colecționar excentric în cadrul unei licitații, modele unicat. La un moment dat eram în zona unde erau expuse modele de serie Porsche, dar modele ceva mai speciale. Mi-a atras atenția un 930 Turbo din 1976. Poate culoarea, poate puritatea liniei… nu știu, ceva scotea în evidență acel model. Abia după ce am privit numărul am realizat motivul… era ultimul model Porsche comandat de Steve McQueen în 1975. Și cam din astfel de detalii este construit Rennsport Reunion.

M-am trezit la realitate când a venit rândul meu pentru un  taxi drive pe circuit într-un Porsche 911 GT3 Cup – versiunea americană. Emoția trăită în Corkscrew nu o pot descrie, ceva ce doresc oricărui pasionat de automobil și fan Porsche să trăiască măcar odată în viață.

Ziua a doua a fost dedicată curselor… da, acele modele pe care credeam că le voi vedea doar în imagini de arhivă au alergat, iar piloții nu le-au menajat. Da au fost motoare care au cedat, au fost caroserii avariate, nimeni nu a făcut figurație. Doar cei care au ieșit pe circuit cu monștrii de la Le Mans au fost puțin crispați, și înțeleg motivele.

Rennsport Reunion IV – un eveniment unde am descoperit o altă perspectivă asupra atașamentului față de o marcă. Nicio manifestare isterică gratuită, un eveniment unde s-au întâlnit doi prieteni pe care îi leagă o prietenie eternă: fanii și marca. Fanii și-au pus visele în contul Porsche, iar el nu i-a dezamăgit aproape niciodată, fie că este vorba de modele de serie sau de motorsport.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Powered by WordPress